> Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Generelt:

Godkarmashop.dk-Hyggeshoppen.dk

CVR-nr. 35718273

Sønderskovvej 8

7100 Vejle

Mail: britta@godkarmashop.dk

Tlf.: 6127 4882

 

Bank: Middelfart Sparekasse

Reg. nr.: 0758  Konto: 3225679192

Hvis ikke vi kan overholde vores leveringsfrist, så hører du fra os indenfor 48 timer.

Alle priser på GodKarmaShop.dk er angivet inklusive 25% dansk moms.

Betaling
Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS som kan læse dem.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne er afsendt fra GodKarmaShop.dk. vi tager ikke kortgebyrer og der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. Alle priser er opgivet i Danske kroner.

Hos GodKarmaShop.dk kan du betale med følgende betalingsmidler:

 Dankort, og e-dankort, MobilePay samt VISA og MasterCard.

 EAN-nummer. Hvis du handler på vegne af en offentlig institution kan du kan også vælge at betale via elektronisk faktura.

 Læs mere her: EAN faktura.

 

Du kan også dele betalingen op med ViaBill

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din

månedsydelse den 20. i hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. 

Læs mere her: www.viabill.com/kredit   

Forsendelse:

Vi bruger GLS eller DAO som distributør.

Prisen på forsendelse beregnes på baggrund af pakkens vægt og pakkens værdi. I indkøbskurven får du oplyst hvilke muligheder du har for at få pakken leveret. Du vælger selv på baggrund af de muligheder du præsenteres for.

Forsendelses priser:

Dao pakkeshop: fra 29 – 35 kr

Dao Levering til din adresse: 59 – 95 kr

GLS Pakkeshop: fra 35 – 95 kr

GLS levering til din adresse: fra 59 kr – 99 kr

GLS levering til erhvervsadresse:  fra 51 kr – 94 kr

Hvis du vælger GLS erhverv med omdeling er det et krav at du samtidigt oplyser et virksomhedsnavn samt en virksomhedsadresse. Hvis dette ikke er tilfældet, vil der i stedet automatisk blive fremsendt til nærmeste GLS pakkeshop.

GodKarmaShop.dk sender normalt kun fysiske varer til adresser i Danmark og Sverige. Det er dog muligt at købe downloads fra ethvert land i verden. Hvis du opholder dig i et land udenfor Danmark, og du gerne vil købe et fysisk produkt, så kontakt os venligst via kontaktformularen, så finder vi en løsning.

Levering:

Hvis ikke andet er oplyst ved det enkelte produkt, vil lagervarer normalt blive afsendt indenfor 24 timer på hverdage, dertil skal lægges den tid det fysisk tager for pakken at nå frem til dig. Produkter som er på fjernlager vil som oftest først blive afsendt efter 3-5 dage.

 Levering af digitale download filer:

E-bøger samt lydbøger etc. er digitale produkter. Efter at du har betalt, vil du modtage en email som indeholder et link til det produkt som du har købt. Den fil du modtager, er en såkaldt ZIP pakket fil. Du skal pakke den ud før du kan bruge den. I windows gøre du dette ved at højre-klikke på filen og vælg: Udpak fil.
Klik her for at få yderlig oplysning om hvordan du udpakker en zip fil.
Der er ingen returret på digitale download produkter. 

Salg til det offentlige.
EAN-nummer. Hvis du handler på vegne af en offetlig institution kan du kan også vælge at betale via elektronisk faktura. Læs mere her: EAN faktura.

Beskadiget forsendelse:

Hvis pakken du modtager bæger præg af at være beskadiget under forsendelse, kan dette have påvirket produkterne som er i pakken. Om muligt bør du åbne pakken straks når du modtager den, og gøre opmærksom på eventuelle skader på stedet. Alternativt kan du tage et foto af pakken inden du åbner den, og efterfølgende af de beskadiget produkter. Send disse foto til os, så håndterer vi sagen derfra.  

Klik her for at læse mere om hvordan produkter leveres.

 

Fortrydelsesret. (Forbrugeraftaleloven blev ændret i juni 2014 og vores handelsbetingelser lever op til de nye krav.)

Du har 14 dages fortrydelsesret på dine varer fra den dag, du modtager varerne jf. Forbrugeraftaleloven. Leveres ordren af flere omgange er fortrydelsesfristen gældende fra dagen, hvor du modtager den sidste vare. Falder den sidste dag for brug af fortrydelsesretten på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, d. 24. eller 31. december udløber fristen den følgende hverdag.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering:

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, 

 Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Ønsker du at fortryde dit køb, skal du skriftligt eventuelt via email oplyse GodKarmaShop.dk om, at du vil fortryde købet. Du vil umiddelbart efter modtage en kvittering. Du kan også fortryde ved at benytte dig af standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Tilbagebetaling af fortrudte køb:

Senest 14 dage efter GodKarmaShop.dk har modtaget din henvendelse, vil du få tilbagebetalt varens fulde beløb. Eventuelle forsendelsesomkostninger betales af køber.

GodKarmaShop.dk kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur eller har modtaget dokumentation for, at du har returneret varerne. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktioner. Tager du varen i brug eller skades den under forsendelsen, hæfter du for varens værdiforringelse.

Læs mere på forbrugerombudsmanden.dk og forbrug.dk

Ved returnering af varer, skal den sendes til:

GodKarmaShop.dk
Sønderskovvej 8
DK - 7100 Vejle
+45 6127 4882
cvr. 35718273

 Når du fortryder købet tilbagebetales købesummen til dig med det samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet. Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan udnyttes, vil vi kontakte dig, for at få oplyst, hvortil købesummen skal returneres.

Reklamationsret:

GodKarmaShop.dk yder 2 års reklamationsret på alle produkter i henhold til Købeloven. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, der er direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation af fejl og mangler skal meddeles GodKarmaShop.dk inden for rimelig tid. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen kan efterfølgende returneres for reparation eller ombytning til tilsvarende produkt. Afhjælpes problemet ikke ved ombytning eller reparation, kan der blive tale om tilbagebetaling eller afslag i købsprisen. Ved gyldige reklamationssager afholder GodKarmaShop.dk returneringsomkostningerne.

Returnering:

GodKarmaShop.dk
Sønderskovvej 8
DK - 7100 Vejle
+45 6127 4882
cvr. 35718273

Email: info@godkarmashop.dk

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

For at lette håndteringen af din returvare, anbefaler vi, at du vedlægger en kopi af ordrebekræftelsen og andre relevante dokumenter for håndteringen af din sag. Vi anbefaler vi desuden, at du pakker varerne forsvarligt og omhyggeligt ind, da du selv har ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor også kvittering for afsendelse. Du skal selv afholde udgifter til returnering medmindre der er tale om en gyldig reklamation, i det tilfælde vil vi refundere dine (rimelige) fragtomkostninger.

Klagemuligheder:

Ønsker du at klage over vores behandling af din reklamation, hører vi gerne fra dig.
Se adresse herunder og mere på Forbrugerklagenævnet, hvor du kan få oplyst dine øvrige klagemuligheder

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – https://ec.europa.eu/odr

Persondatapolitik  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Godkarmashop.dk-Hyggeshoppen.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på godkarmashop.dk er Godkarmashop.dk-Hyggeshoppen.dk

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: britta@godkarmashop.dk

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 28.11.2019

Standardfortrydelsesformular:

 (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

GodKarmaShop.dk
Sønderskovvej 8
DK - 7100 Vejle
E-mail: britta@godkarmashop.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)